Wij optimaliseren deze site met cookies

We gebruiken analytische cookies om je een optimale gebruikerservaring op de website te bieden. Tracking cookies worden geplaatst door derden om gepersonaliseerde advertenties te kunnen tonen, je internetgedrag te volgen en om je informatie te laten delen. Meer informatie over privacy.

Wij optimaliseren deze site met cookies

We gebruiken analytische cookies om je een optimale gebruikerservaring op de website te bieden. Meer informatie over privacy.

PLAN Nijverdal  

Fit for the future.  

Van 1001 ideeën naar een rond business concept en bedrijfsDNA. 

 

Alles begint met een slim doordacht plan. Zo ook het business concept en bedrijfsDNA van PLAN Nijverdal. Want hoe ontwikkel je je van succesvolle personal training studio naar een toekomstbestendig business concept en merk? En hoe laat je diverse nieuwe disciplines slim samen smelten? Zeker als je ook nog eens 1001 ideeën hebt.


Dat vraagt om het maken van strategische keuzes, het ontwikkelen van een onderscheidend business concept en het lanceren van een toekomstbestendig merk met toekomst- en groeipotentie. Daar mocht het team van Pazzie business development deze rasechte ondernemers bij helpen.


We love it when a plan comes together. Want het resultaat mag er wat ons betreft zeker zijn. Aan de rand van de Sallandse Heuvelrug in Nijverdal vind je vanaf september 2019 PLAN Nijverdal. Een bevlogen boutique club voor inspanning en ontspanning. Dé plek om te genieten van sporten, ontspannen, eten en drinken, ontmoeten en (net)werken.


Dit is het verhaal van PLAN Nijverdal 

 

Een duidelijk verhaal

“Aan de lancering van PLAN is 2,5 jaar ontwikkelen en bouwen vooraf gegaan. De laatste maanden daarvan heeft Pazzie ons ondersteund”, vertelt ondernmer Christel Durmaz. “Na een eerste brainstormsessie dacht ik meteen: Pazzie - of eigenlijk: Patricia - is dé partner om ons verder te helpen. Patricia zette me op scherp, al in dat eerste gesprek. Ze vroeg me om het business idee en verhaal achter PLAN uit te leggen. Dat kon ik op zich prima, al was het nog wel een groot verhaal. Vervolgens stelde ze de vraag: is dit verhaal intern - en daardoor ook extern - goed overdraagbaar? Daar bleek de crux te zitten: het was niet duidelijk genoeg.”

 

Op iedere aanvraag ‘ja’ zeggen

“Die onduidelijkheid kan gevolgen hebben voor de bedrijfsvoering”, gaat Christel verder, “want het risico is dat je op iedere aanvraag ‘ja’ zegt. Ook tegen aanvragen die achteraf gezien niet goed bij je bedrijf passen. Het is immers lastig strategische keuzes maken als je nog niet precies weet wat wel en niet bij je past.” Gelukkig is het in kaart brengen van strategische keuzes (en impact) en het kraakhelder neerzetten van strategieën en merk- & marktpositioneringen één van de specialiteiten van Pazzie business development. “Patricia heeft ons dan ook geholpen om duidelijk te krijgen waar wij voor staan en hoe ons DNA er uit ziet. Daar plukken we nu de vruchten van. Want natuurlijk willen we nog steeds het liefst op iedere aanvraag ‘ja’ zeggen, maar alleen op zo’n manier dat het bij ons past. Dankzij Patricia kunnen we die vertaalslag nu keer op keer maken.” 

 

Vier disciplines, diverse concepten

Ook heeft Pazzie geholpen met het neerzetten van diverse PLAN concepten. Christel vertelt: “Met PLAN is zó veel mogelijk, dat wij het zelf lastig vonden om te bepalen waar we moesten beginnen. Samen met Patricia hebben we daarom onze vier disciplines bepaald, waarna we diverse PLAN concepten hebben bedacht die daarbij passen. Die concepten heeft Pazzie vervolgens volledig zelfstandig uitgewerkt. Het ‘culi plan’, onze culi club waar mensen een abonnement op kunnen afsluiten, is een mooi voorbeeld uit de koker van Patricia. En ook het door haar bedachte ‘out of office plan’ is een hardloper, speciaal voor bedrijven die bij ons de dag komen doorbrengen.”

 

Telkens spot on

Bij een nieuwe aanvraag hoeven Christel en haar collega’s de diverse concepten alleen nog maar klantspecifiek te maken en (eventueel) nauwer aan te laten sluiten bij het DNA van PLAN. “De basis staat - en goed ook. We hoeven daardoor geen zijsprongen meer te maken, omdat we weten wat ons te doen staat. Die duidelijkheid is erg fijn en waardevol. Bovendien vond ik het een verademing dat er in onze drukste periode, vlak voor de start van ons nieuwe bedrijf, hard en vooral ook professioneel werd gewerkt aan zaken waar wij zelf geen tijd en kennis voor hadden. En wat er ook gebeurde, het was telkens spot on. Pazzie heeft als ‘buitenstaander’ in een relatief korte tijd een ontzettend duidelijk beeld van ons bedrijf neergezet.” 


Meer weten over PLAN? www.plannijverdal.nl