Wij optimaliseren deze site met cookies

We gebruiken analytische cookies om je een optimale gebruikerservaring op de website te bieden. Tracking cookies worden geplaatst door derden om gepersonaliseerde advertenties te kunnen tonen, je internetgedrag te volgen en om je informatie te laten delen. Meer informatie over privacy.

Wij optimaliseren deze site met cookies

We gebruiken analytische cookies om je een optimale gebruikerservaring op de website te bieden. Meer informatie over privacy.

Robitex  

Attent op het juiste moment. 

Maak van een moment, een herinnering. 


Samen van een merk, (geef)moment of event een herinnering maken. Dát is waar Robitex - full service partner voor gifts, gadgets en giveaways - ijzersterk in is. Het doel is bij iedere opdracht hetzelfde: ervoor zorgen dat de klant op het juiste moment attent kan zijn. Soms spontaan, soms zorgvuldig gepland. Want zoals ze het zelf zeggen: “Als je attent bent op het juiste moment, verandert een moment in een herinnering en wordt een beleving vanzelf een verbinding.” Maar Robitex heeft dit niet altijd zo goed kunnen verwoorden.

 

De markt opschudden 

Robitex staat al jaren onder de bezielende leiding van Daniëlle Kaspers. Een ondernemer die graag anticyclisch acteert en investeert. Ondernemen tegen de stroom in. Daar geloof ik in. Dat was de boodschap (of achteraf de vraag) aan Pazzie business development. 

“We hadden net een nieuwe huisstijl geïmplementeerd, maar eigenlijk voelde dit als een lege huls. En was het onvoldoende onderscheidend ten opzichte van de conculega's in de markt en overdraagbaar richting medewerkers en klanten. Ja, we hadden frisse, nieuwe uitstraling. Ja, we hadden de nieuwe huisstijl groots gelanceerd. Het leverde ons mooie complimenten op. Maar in the end deden we niet veel anders dan daarvoor.


En ik wilde juist nù het verschil in de markt maken. Anders durven zijn en lef tonen. De markt opschudden. Ik miste een inhoudelijk sterke, strategische koers en positionering. Ik had geen idee hoe ik een concept op papier kon zetten waaruit het unieke karakter, de eigen cultuur, de authentieke missie en de sterke ambitie van Robitex zou blijken. Een merkverhaal dat regelrecht uit het bedrijfsDNA en hart van onze organisatie komt, dat past bij onze medewerkers, dat verankerd kan worden in onze processen en een magneet is voor de mensen om ons heen. Ik wilde mensen intern en extern van onze unieke visie en meerwaarde overtuigen, maar wist niet goed hoe. Pazzie bleek de juiste partner om ons hierbij te helpen.”

 

Een extra paar ogen om bedrijfsblindheid te doorbreken

“Namens Pazzie zat Patricia voor een langere periode bij ons intern”, gaat Daniëlle verder. “Ze dacht op strategisch niveau mee op het gebied van organisatiestrategie, marketing, sales en Employer Branding en heeft met ons haarscherp inhoud gegeven aan de nieuwe merk- & marktpositionering. Dat heeft echt zijn vruchten afgeworpen. Een paar extra ogen was voor ons heel erg fijn, of eigenlijk: noodzakelijk. Je doorbreekt daarmee bedrijfsblindheid. En Patricia heeft niet alleen samen met ons onze inhoudelijke positionering bepaald, maar heeft deze ook geïmplementeerd bij onze mensen, in onze aanpak en processen. Zowel offline als online. Zo is onder meer een nieuw online platform neergezet, volledig aan de hand van de strategische koers, het bedrijfsDNA, de merkarchitectuur en het merkverhaal. Ook zijn de eerste strategische partnerprogramma's opgezet met producenten/leveranciers van producten met een duurzaam of social impact karakter. Patricia heeft dit traject (samen met onze mensen) uitgedacht, opgezet, uitgewerkt en begeleid. Ze was echt multi-inzetbaar.”

 

Pazzie, als je strategisch én uitvoerend slagen wilt maken

“Patricia was voor ons een gelijkwaardige partner, iemand die altijd snel schakelde en uitermate punctueel was’, zegt Daniëlle. “Ze communiceerde duidelijk en had de gave om lastige zaken duidelijk en goed te omschrijven. Zo heeft ze ons tot in detail uitgelegd waarom bepaalde strategische keuzes gemaakt moeten worden. Daardoor kreeg ons team feeling bij die keuzes, en staan we er nu nog steeds achter. Sterker nog; het rendement wordt nu pas goed zichtbaar en merkbaar. Ook mengde ze zich moeiteloos in ons team en kreeg ze met gemak alle neuzen dezelfde kant op. Dus ja, Pazzie is een partner die je er absoluut bij wilt hebben als je strategisch én uitvoerend slagen wilt maken. Voor nu en voor in de toekomst. Ons bedrijf heeft het zeker geen windeieren gelegd.”